Maatschappelijk

De Stichting Emmanuel wil graag haar maatschappelijke bijdrage leveren om mensen te helpen op uiteenlopende gebieden. Wij maken dit mogelijk samen met partners uit bijvoorbeeld de hulpverlening, de sport en het bedrijfsleven. We organiseren diverse activiteiten, bijeenkomsten, cursussen e.d. om mensen te helpen, zoals:

• Traject herstel van relaties
  • Spreekuur budgetteren
  • Hulp bij belastingaangifte
  • Hulp bij psychische klachten
  • Leefstijl coaching
  • Stoppen met roken

Spreekuur budgetteren
Wij bieden mensen die meer over financiën willen leren en uit de schulden willen komen budgettrainingen aan (financiële fitness training), gaan met mensen in gesprek en verwijzen mensen door naar professionele hulp zoals het spreekuur van Geldfit in Keizerslanden, een BudgetCoach of het Budget Adviesbureau Deventer.

Leefstijl coaching
Vele mensen willen graag gezonder leven. De eerste stap is vaak moeilijk. Wij willen mensen daarbij helpen. De Stichting Emmanuel werkt daarvoor samen met leefstijl coaches. De leefstijl coaches kunnen twee trajecten aanbieden. Persoonlijke begeleiding in een PT traject waarbij de nadruk zal liggen op bewegen (sporten) en ander traject waarbij de nadruk zal liggen op het sturen van gedrag en het verkrijgen van een gezonde levensstijl. Wij organiseren drempelverlagende startersclinics voor mensen die met een gezonde leefstijl willen starten.

“Losing weight is good, Living healthy is better”

Stoppen met roken
Stoppen met roken past bij een gezonde leefstijl. De eerste stap is vaak moeilijk. Wij willen mensen daarbij helpen. De Stichting Emmanuel werkt daarvoor samen met een gediplomeerd verpleegkundige die al vele mensen heeft begeleid met stoppen met roken. Wij organiseren zogenaamde stoppersbijeenkomsten, die mensen helpen die eerste belangrijke stap te nemen om te stoppen met roken.